söndag 23 september 2012

Letar inspiration!

Just nu är jag inne i en inspirationstorka. Eller jag, ska jag vara helt ärligt är det nog snarare så att jag börjat återhämta mig såpass från allt jobbigt som varit under det senaste året och nu orkar och vill göra något annat än bara ingenting. Med andra ord, jag letar inspiration! Funderar på att sortera upp tygkistan och börja med ett lapptäcke, eller kanske virka något av alla garner som bara ligger och skräpar. En annan fundering jag länge haft är om jag skulle plocka fram akvarellfärgerna och måla något, men jag kan inte komma på vad det skulle kunna tänkas vara...alltså får färgerna ligga en stund till. Kanske skulle jag börja baka lite mer, göra mina favoritrecept av flerstegsbak där man doppar något i choklad på slutet...typ chokladbiskvier. Men å andra sidan, sånt måste ätas upp och känner jag mig själv så stoppar jag i mig ett antal fler än jag borde.

Jag saknar inte idéer men jag saknar inspiration. 

1 kommentar:

  1. Åh vad jag känner igen det där! Väldigt frustrerande... Ibland finns både idéer och inspiration och då får man något gjort men ibland blir det bara sån där apatisk rastlöshet istället=/ Hoppas inspirationen infinner sig snart!

    SvaraRadera